Halong en Hoa Lu - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Ludo en Itty - WaarBenJij.nu Halong en Hoa Lu - Reisverslag uit Hạ Long, Vietnam van Ludo en Itty - WaarBenJij.nu

Halong en Hoa Lu

Door: Itty

Blijf op de hoogte en volg Ludo en Itty

03 November 2017 | Vietnam, Hạ Long

Vrijdag 3 november Halong Bay en Hoa Lu

Op de laatste dagen bezoeken we één van de bekendste plekken van Vietnam, Halongbaai. Voor de kust van Halong verrijzen steile kalksteenrotsen uit het water. Een adembenemend gezicht vooral als er verschillende rotsen achter elkaar te zien zijn in verschillende tinten grijs. Ik snap wel waarom dit op de Werelderfgoedlijst van UNESCO staat. We varen met onze eigen boot tussen de rotsen door en in de avond zoeken we een rustige baai waar we tussen de donkere bergen heerlijk slapen. We klimmen ook nog even een rotspunt op en hebben een prachtig uitzicht over de Halongbaai, met heel veel bootjes. De volgende dag bezoeken een grot waar nog veel druipsteenformaties te zien zijn maar het gesteente is wel droog. Het kalksteen is in vele duizenden jaren helemaal door de zee uitgehold en door regenwater zijn er druipsteengrotten ontstaan. Halongbaai is heel erg toeristisch maar zeer de moeite waard. We reizen door naar Cam Loc nabij Ninh Binh, 200 km naar het zuidenwesten. Daar heb je ook ineens weer het Karstgebergte maar nu ipv water rijstvelden tussen de rotsen. Zeker net zo mooi. We maken een fietstocht over het platteland waar overal rijst gedroogd wordt. Soms midden op de straat. We maken ook een boottocht tussen de rotsen door en zelfs door grotten waar we op de bodem van de boot moeten zitten zo laag is het. Heel leuk. In de middag bezoeken we de tempels van de eerste 2 keizers van Vietnam na de 1000 jarige overheersing van China(968 na Chr.) Zij vestigden de hoofdstad in Hoa Lu, ver weg van China en midden tussen het Karstgebergte. Er staan nu nog 2 tempels waar de keizers aanbeden worden. Als wij er zijn, komt er een hele grote groep Vietnamese middelbare scholieren die allemaal hun eerste keizer aanbidden. Heel bijzonder om te zien.
Morgen vertrekken we vanuit Hanoi naar Nederland en dan is de reis in het hele mooie Vietnam al weer voorbij. Wat me het meest bij zal blijven is de grote diversiteit aan landschappen, de kleurrijke ethnische minderheden en de rijke geschiedenis met zijn gebouwen.

• 03 November 2017 - 11:13

Maartje:

jammer dat jullie reis weer voorbij is. Wat een mooie ervaring die je meeneemt.

Wij kijken uit naar jullie verhalen en natuurlijk de mooie foto"s.

liefs en een goede terug reis

van 2 trotse grootouders.

• 03 November 2017 - 11:19

Miriam:

Hoi beiden,
    Wat hebben jullie veel gezien en beleefd deze vakantie. Inderdaad jammer dat de reis alweer ten einde is maar een reis met een schat aan herinneringen en vast hele mooie foto's!
    alvast een hele fijne goede terugreis met lekker eten voor de jarige Job!
    liefs
    Miriam

• 04 November 2017 - 12:40

Suzan, Chantal En Jens:

Hoi pap en mam!

Wat fantastisch! Een prachtig laatste stukje van een geweldige reis. Goede terugvlucht!

Liefs,

SCJ