Ho Chi Minhstad - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ludo en Itty - WaarBenJij.nu Ho Chi Minhstad - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ludo en Itty - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minhstad

Door: Itty

Blijf op de hoogte en volg Ludo en Itty

10 Oktober 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Dinsdag 10 oktober Ho Chi Minhstad of Saigon

Op het perron van Assen hebben we 2 reisgenoten uit Gieten ontmoet. De reis naar Vietnam verliep voorspoedig maar we hebben beiden niet geslapen in het vliegtuig.
We hebben snel onze reisleider gevonden. Meteen herkenbaar is de heerlijke warmte en de chaos in het verkeer. Er zijn hier heel veel brommertjes die kriskras door elkaar rijden. En allemaal toeteren. We zijn tegen 12 uur in het hotel en 's middags gaan we zelf een stukje lopen. We hebben het oversteken goed geoefend, gewoon doen en niet bang zijn. Ze houden rekening met je. Er zijn allemaal kleine winkeltjes en een mooi park waar we een regenbui op onze kop krijgen. 's Avonds heerlijk Vietnamees gegeten. We zijn zo moe dat we om 9 uur al slapen.
De volgende dag gaan we met onze eigen bus Ho Chi Minhstad verkennen. We zijn net op pad als onze chauffeur een botsing krijgt met een auto. Spiegel van de auto kapot en het was de schuld van de auto. De chauffeur van de auto wil toch geld zien en gaat voor onze bus op de weg staan en bellen naar de advocaat. Gevolg een grote opstopping en heel veel getoeter. Uiteindelijk betaald onze chauffeur toch en kunnen we verder. We gaan eerst naar een kathedraal en een mooi postkantoor. Daarna naar een museum over de Vietnam oorlog( de Amerikaanse oorlog zeggen de Vietnamezen ) Wat een indrukwekkende en gruwelijke beelden. De foto met het naakte meisje na een gifgasaanval kan ik me nog goed herinneren. Vervolgens een leuke Chinese markt en 2 Chinese tempels bezocht. Straks wandelen door de stad met onze begeleider en een heel hoog gebouw beklimmen voor het uitzicht. Morgen naar de tunnels die de Vietcong hebben gebouwd in de oorlog. Vandaag is het erg warm want de zon schijnt meer. Het is 34 graden maar het voelt als 42.

• 10 Oktober 2017 - 11:00

Suzan:

Fijn om te horen dat opa en oma een goede reis hebben gehad. Leuk om te lezen wat jullie allemaal zien en meemaken. Veel plezier!!

• 10 Oktober 2017 - 11:02

Ria:

Hallo itty en Ludo,
    Wat een belevenissen hebben jullie al meegemaakt op de eerste dag van de vakantie.
    Morgen een mooie dag met het bezichtigen van de tunnels.
    Groetjes
    Ria

• 10 Oktober 2017 - 12:13

Charl:

Wat al een hoop mee gemaakt in die paar dagen. Heel veel plezier nog met de activiteiten die jullie nog gaan ondernemen.

• 10 Oktober 2017 - 12:24

Miriam:

Mooi om te lezen! nu al zoveel indrukken. Ik ben heel benieuwd naar de tunnels. daar is zoveel over gezegd/geschreven en gefilmd en nu gaan jullie het zelf meemaken. Zal wel heel indrukwekkend zijn.
    groetjes
    miriam

• 11 Oktober 2017 - 06:44

Marjolein :

Lieve Itty en Ludo,

Het avontuur en het grote genieten is gelijk begonnen zo te horen!
    We kijken uit naar jullie volgende verhaal.