Yes, Galapagos - Reisverslag uit San Cristóbal, Ecuador van Ludo en Itty - WaarBenJij.nu Yes, Galapagos - Reisverslag uit San Cristóbal, Ecuador van Ludo en Itty - WaarBenJij.nu

Yes, Galapagos

Door: Itty

Blijf op de hoogte en volg Ludo en Itty

09 Oktober 2019 | Ecuador, San Cristóbal

Yes, Galapagos
De trip naar het westen ging helaas niet door omdat alle uitvalswegen van Quito geblokkeerd waren. De Indigenas waren in het zuiden van Quito en het was heel stil op straat. We besloten om maar naar een park te lopen met een botanische tuin. Er waren enkele kassen met orchideeën. Hele mooie bijzondere soorten. In de tuin hoorden we wel veel getoeter en geschreeuw. Het was wat grimmig dus we zijn terug naar het hotel gegaan. Daar hoorden we van Marc dat er voor 9 oktober, de dag dat wij naar Galapagos gaan, grote stakingen aangekondigd zijn. Hij is vanaf ‘s morgens druk bezig met de reisorganisaties om onze vlucht om te boeken zodat we een dag eerder naar Galapagos kunnen. We lopen in de middag naar een markt met allerlei authentieke indiaanse spullen. Daar aangekomen mogen we niet naar binnen en er wordt op dat moment omgeroepen dat er plunderingen zijn in onze wijk en dat iedereen zo snel mogelijk weg moet. Ook in de straten gaan de de winkels dicht en de rolluiken ervoor. Wij krijgen op onze groepsapp. een berichtje van Marc dat we onmiddellijk naar het hotel moeten komen! Nu komt het toch wel heel dichtbij. In het hotel maken wij het maar met de groep gezellig met wijn, chips, nootjes en chocolade. Om half 6 krijgen we van Marc te horen dat we inderdaad de volgende dag naar de Galapagos eilanden kunnen. Yes! Iedereen is heel opgelucht. We moeten alleen heel vroeg, 4.30 uur, weg zodat we nog in het donker aankomen op het vliegveld. Men hoopt dan dat er nog geen blokkades zijn. Dat hebben we er graag voor over.
Na 2 vluchten komen we aan op de Galapagos. Een heel relaxte sfeer. Van onze gids horen we dat het maar goed is dat we zo vroeg op het vliegveld waren want om 7 uur was de weg naar het vliegveld van Quito volledig geblokkeerd. We zitten hier veilig en gaan genieten!

• 09 Oktober 2019 - 00:47

Marjolein:

Gelukkig dat jullie veilig aangekomen zijn!
    Geniet van al het moois daar.
    Hoe lang blijven jullie? X

• 09 Oktober 2019 - 01:43

Ludo En Itty :

Wij blijven tot 14 oktober. Morgen eerst uitslapen en dan begint ons programma. Groetjes

• 09 Oktober 2019 - 01:44

Ludo En Itty :

• 09 Oktober 2019 - 07:13

Miriam:

YES!!!!inderdaad.
    Jullie zijn er! Wat fijn dat te horen. Nu inderdaad nog gaan genieten van Galapagos

• 09 Oktober 2019 - 07:55

Charl:

Gelukkig dat jullie op een iets rustiger plek zijn en dan heb je het er wel voor over om 4.30 uur naar vliegveld te gaan geniet er nu nog maar lekker van. Groet

• 09 Oktober 2019 - 12:27

Ria Ter Elst:

Hallo ITty en Ludo,

Wat hebben jullie toch veel meegemaakt! Heel spannend.
    Gelukkig dat je nu op Galapagos bent aangekomen.
    Geniet van het mooie eiland. Ikgeniet van jullie verslagen
    Veel groeten,
    Ria

• 09 Oktober 2019 - 13:34

Sjoerd:

Mooi dat jullie weer verder kunnen met de vakantie. Geniet van de Galapagos eilanden.

• 09 Oktober 2019 - 16:59

Anke:

Jullie houden ons wel in spanning! Steeds even kijken of er al weer een nieuw bericht was... Maar nu dan toch op de Galapagos, heerlijk hoor! Hoop dat jullie nu verder een ontspannen vakantie hebben, ben benieuwd wat jullie allemaal te zien krijgen. Groetjes van ons!

• 09 Oktober 2019 - 21:09

Hans En Tineke:

Gelukkig weer in een veiliger omgeving dan waar je was! Geniet er van!!!!