Mekongdelta - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Ludo en Itty - WaarBenJij.nu Mekongdelta - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Ludo en Itty - WaarBenJij.nu

Mekongdelta

Door: Itty

Blijf op de hoogte en volg Ludo en Itty

14 Oktober 2017 | Vietnam, Mui Ne

Zaterdag 14 oktober Mekongdelta

Vanuit Saigon zijn we naar het zuiden gereden. Onderweg hebben we de Vinh Trangtempel bezocht. Deze boeditische tempel is mooi versierd met gekleurde mozaïeken. Verder naar het zuiden passeren we diverse zijarmen van de Mekong. In totaal zijn er 9 hoofdstromen en heel veel kleinere stroompjes. Dit zeer vruchtbare gebied is de grootste leverancier van rijst in Vietnam. Verder worden er ook veel vruchten en zoete aardappelen verbouwd en geteeld. We hebben overnacht in Can Tho. Een mooi plaatsje en van hieruit zijn we de volgende morgen naar de drijvende markt van Cai Rang gevaren. De markt bestaat uit grote houten boten midden op het water met op het dek hun koopwaar. Aan een grote stok voorop de boeg hangen de producten die ze verkopen. De klanten varen met kleinere bootjes er tussendoor. De drijvende markt wordt kleiner omdat de boeren hun producten nu ook over de weg kunnen vervoeren. Vroeger ging alles over het water maar inmiddels zijn er heel veel bruggen gebouwd en wegen aangelegd. In de middag stappen we op een boot en varen we langs de huizen en fabriekjes. Onderweg maken we een tochtje in een smal bootje over een klein kanaaltje. Net Giethoorn. We bezoeken ook een snoepjesfabriek waar ze van kokosmelk heerlijke toffees maken. Uiteindelijk komen we bij een eiland aan waar we slapen bij de bevolking in een homestay. Heel leuk en heerlijk rustig.
Vandaag hebben we een lange rit voor de boeg. Weer naar het noorden via Ho Chi Minhstad naar het strand van Mui Né waar we een lekkere rustdag hebben.

• 14 Oktober 2017 - 19:48

Tineke En Hans Schulten:

Hallo Itty en Ludo,

bedankt voor jullie leuke reisverslag(en). Heerlijk om er even zo tussenuit te zijn in zo'n andere cultuur en omgeving. Niet teveel last van de hevige regens die volgens mij verder naar het Noorden het land aardig in de grip houden.
    Heel fijne vakantie!

Hartelijke groet,

Tineke & Hans.

• 14 Oktober 2017 - 22:03

Miriam:

Op het moment dat wij het bericht lezen zijn jullie volgens mij al bij het strand van Mui né.
    De drijvende markt vind ik een van de mooiste ding en die ik ooit gezien heb. Het he eft in elk geval veel indruk gemaakt. De combinatie van geuren, kleuren en mensen!
    Jullie hebben idd wel een rustdag verdiend. Dat heb je nodig na zoveel indrukken.
    Geniet ervan
    Liefs